01-Nov-2023, 05:13 PM
(01-Nov-2023, 01:33 PM)martjan schreef: [/list]Nog wat opmerkingen / vragen:Moet nog maar zien of ik het de hele winter vol ga houden...
- Vind de ventilatie tegenvallen. heb de neiging om extra gaten te maken rond m'n hoofd of de zij ruitjes er helemaal uit te halen.
- Waarom zijn de zijruitjes en het vizier niet gemaakt van het materiaal van FogCity insert?
- Waarom zit er niet standaard een contrast verhogend en fel licht reducerend glas in het vizier.
- Waarom stroomt er geen lucht bij mn voeten inlaat als ik mn vizier open zet?
- zijn er mensen die een ventilator monteren?
Ventilatie in = ventilatie uit. Maak je grotere of meer openingen voor inlaat, dan moet je uitlaat ook navenant groter. Bij de SL zitten al maximaal gaten achterin en elke andere plek is aerodynamisch niet gunstig.
Fogcity is op maat voor motorhelmen. De zijruitjes hebben een heel andere vorm als een helmvizier.
Misschien is er wel een contrastverhogend helmvizier?
Lichtreducerend? Als het donker is wil ik geen lichtreducerend vizier. Steeds vizier wisselen lijkt me ook niks.
Ik heb eens een ventilator (computerfan) gebruikt bij erg warm weer onder de racekap. Het is zo'n gedoe, weer een flinke accu erbij en erg veel haalde het niet uit. Een plantenspuit met water bleek veel effectiever. Meer lucht binnenhalen blijft problematisch wanneer het niet weg kan. Maar wellicht als afzuiging zou het kunnen werken, als je een ventilator of in ieder geval een buis helemaal achterin weet te krijgen?
Als je heel veel problemen ondervindt door veel vocht, dan is het wellicht een oplossing gewoon een tandje minder te doen. In mijn ervaring scheelt dat een emmer qua vochtproductie.
Tegenvraag. Wat is een voeteninlaat bij een MilanSL? Heb je een open voetengat?
Nog een tegenvraag: je hebt pinlock en wilt nu in plaats daarvan Fogcity? Het is het een of het ander, bevalt de pinlock niet?