01-Nov-2023, 06:19 PM
Vanochtend schoot er bij ~55 km/h een tak in m'n achterwielkast. Hij was er na een paar slagen weer uit, maar fijn is het nooit; ik ben altijd bang dat het achterwiel erdoor blokkeert, en als dat geen risico is, dan maakt het nog een enorme hoop takkeherrie (get it? ) waar je je helemaal wild van schrikt, zeker met een toerkap + vizier dicht.
Nu zat ik te denken... de Duitsers zie ik vaker aan de haal met een "turbolator", die op zich het best werkt op een velomobiel zonder achtervering, maar als ik aan de voorkant een beetje carbon verlies door schrapen vind ik dat niet zo'n ramp (plak er zo nu en dan wel een lapje op).
Wat denken jullie, zou dit te doen zijn onder een daily driver? Dan wel zo dat ie makkelijk los te halen is in geval van een lekke band. En met wat zacht materiaal aan de binnenkant, zodat laterale bewegingen van de band niet voor schade aan de band zorgen.
En - niet nodig maar altijd leuk - zou het aerodynamisch merkbaar voordeel opleveren onder een Bülk?
Nu zat ik te denken... de Duitsers zie ik vaker aan de haal met een "turbolator", die op zich het best werkt op een velomobiel zonder achtervering, maar als ik aan de voorkant een beetje carbon verlies door schrapen vind ik dat niet zo'n ramp (plak er zo nu en dan wel een lapje op).
Wat denken jullie, zou dit te doen zijn onder een daily driver? Dan wel zo dat ie makkelijk los te halen is in geval van een lekke band. En met wat zacht materiaal aan de binnenkant, zodat laterale bewegingen van de band niet voor schade aan de band zorgen.
En - niet nodig maar altijd leuk - zou het aerodynamisch merkbaar voordeel opleveren onder een Bülk?