02-Nov-2023, 12:19 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Nov-2023, 12:21 AM door Tom Fekkes.)
(01-Nov-2023, 11:39 PM)Gideonaut schreef:(01-Nov-2023, 10:43 PM)Tom Fekkes schreef: Wat ik me afvraag of je in een velomobiel geen takken ziet liggen. Ik probeer ze altijd te ontwijken, in ieder geval met de wielen. Ik heb trouwens een open trike.
Niet altijd, Met de Waw (gezien de extreem lange neus) zag ik regelmatig takken en gaten in de weg over het hoofd. Met de Flevobike Versatile zag ik ze ook niet altijd op tijd omdat ik helemaal ingepakt zit en de body door de grote kap nogal hoog in je zicht zit. De Velayo.. ehh mjah dat is een tank, ik hoef de takken niet eens meer te zien, ik ga er wel overheen :p
Voor de Versatile was ik ook bezig met een turbolator? ik wist niet eens dat het zo heette, maar dat dus, wat ik al snel merkte is dat als je een velo heb met achtervering, en je krijgt een lekke band terwijl je ook nog die turbodinges op je fiets heb, het kan heel erg snel heel erg mis gaan, ik raadt het niet aan om het met bouten te monteren, velcro/klittenband zou slimmer zijn, dan kan het tenminste makkelijk van de fiets breken mocht het misgaan, nieuw stukje maken is makkelijker dan de fiets maken.
Je mist toch wat zicht dus? Dat is wel een vervelende eigenschap van een velomobiel. Maar ja, de velomobiel heeft ook voordelen.
Ik ben wel blij met mijn tadpole trike met 100% zicht maar wel meer luchtweerstand en regengevoelig. Maar mijn regenpak lost veel op. Alleen mijn bril blijft een probleem met regen.