05-Nov-2023, 07:04 PM
(02-Nov-2023, 08:20 PM)PieterTrapt schreef:(02-Nov-2023, 03:08 PM)melle z schreef:(02-Nov-2023, 07:20 AM)Wim -de roetsende schreef: Vooral in gesprek met e-Bikers is het handig om zo'n verhaal achter de hand te hebben.Waar heb je dat verhaal precies voor nodig? Om ze de maat te nemen?
De maat nemen is natuurlijk niet nodig en ook niet effectief. Iedereen moet maar op z'n eigen wijze gelukkig worden.
Ik heb ook zitten piekeren waarom e-bikes mij soms storen. Vreemd genoeg denk ik bij automobilisten nooit: "Luilak, ga toch gewoon fietsen!".
Eerlijk gezegd denk ik bij de duizenden auto's die ik voorbij zie kruipen in ochtend en avondspits dat nou juist wél: waarom neem je de fiets niet voor die twintig of dertig kilometer, of werk je gewoon wat meer thuis, zoals tijdens die pandemie die iedereen al lang weer is vergeten. Nu werk ik op 7 km afstand van mijn huis, dus heb makkelijk praten, fiets er gewoon op een comfortabele stadfiets naar toe. Maar zo nu en dan ga ik er ook naar toe met mijn DF XL, rij dan ommetje extra van zo'n zestig kilometer en dan zie ik al die auto's weer. Waar je overigens meer last van hebt want als je met zo'n vierwielige doos botst is het echt wel menens. De constante aanwezigheid van al die auto's op de weg vind ik enorm vermoeiend, als fietser. Het is bijna paradijselijk als je zaterdag of zondagochtend erop uit trekt! Zo heerlijk rustig, jaja!
Over de e-bike, in-topic: helemaal mee eens maar je doet er niks meer aan. Wachten tot de boel kapot is, accu of motor. En ik krijg al genoeg van het dagelijks opladen van mijn telefoon, wat dacht je van die accu op e-fietsen? Het is gedoe en uiteindelijk wordt een een e-fiets gewoon e-waste bij het afvaldepot. Treurig maar waar. Ze verouderen namelijk erg snel.