08-Nov-2023, 02:14 PM
(08-Nov-2023, 12:22 PM)PieterTrapt schreef: Deels is het dezelfde ergernis als een echte kok die ziet dat anderen "koken" met zakjes en diepvriesspul.Eens, maar dit heeft voornamelijk invloed op de persoon zelf en zijn gezin. Nauwelijks op de rest van de omgeving.
die vreselijke pakjes en zakjes
pakjes en zakjes, de gruwel
(08-Nov-2023, 12:22 PM)PieterTrapt schreef: Of de ergernis van tuinliefhebbers over dichtgetegelde "tuinen". "Lekker onderhoudsarm". Zo'n voortuin vol steenslag, net een begraafplaats ("Hier ligt Fikkie", zegt een vriend dan bij zo'n voortuin).Oneens. Die tegeltuinen zorgen voor extreme temperaturen en allerlei andere weer-gerelateerde problemen. Dat een ander een tegeltuin heeft is dus vrij direct van invloed op mijn leven. Mijn vrijheid houdt op waar die van een ander begint, en vice versa.
Je weet dat het beter, lekkerder, ecologischer, gezonder enz. kan, en dan zie je met lede ogen hoe andere mensen aanknoeien.
Maar inderdaad, het is een vrij land, als jij je tuin wilt betegelen, als je wilt eten uit pakjes en potjes en als je per fatbike naar de snackbar wilt: die vrijheid heeft iedereen en dat is een groot goed.
(08-Nov-2023, 12:22 PM)PieterTrapt schreef: Maar ik heb dan weer de vrijheid om dat verkeerde keuzes te vindenEn dus zelfs meer dan dat.
(08-Nov-2023, 12:30 PM)Bart Verbeek schreef: Daarnaast stel ik voor dat iedereen met een auto zich onthoudt van commentaar op een fiets met ondersteuning.Prima, maar waarom eigenlijk? Arend-Jan hier op het forum heeft wel een auto, maar ik vraag me weleens af of dat ding nog start
Hij heeft deze week in z'n eentje al zo'n 40 kg CO2 uitstoot voorkomen. Denk dat de meeste E-bike piloten dat niet lukt in drie dagen vervoer.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.