10-May-2018, 02:06 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-May-2018, 02:11 PM door Pieter van Woudenberg.)
Voor degene die het wil proberen heb ik twee setjes tecora dubbelzijdige spd pedalen (resp >40.000 en <10.000 km op ligfietsen) en AGU schoenen maat44 liggen. Tegen een aannemelijk bod zijn ze over te nemen.
Ik heb 30.000 + km geklikt en ongeklikt gereden, dat beviel wel goed.
Maar ik rijd nu al weer een half jaar met grote platformpedalen en dat bevalt me beter. Geen gedoe meer met vast- en losklikken maar wel het voordeel van een groot stijf platform, zelfs pantoffels voelen nu als fietsschoenen.
Het grote platform voorkomt dat je voeten vervormen bij het trappen, dus het energieverlies hierdoor is hetzelfde als met fietsschoenen op gewone pedalen. Voordeel tov vastgeklikt is de bewegingsvrijheid.
Ik heb 30.000 + km geklikt en ongeklikt gereden, dat beviel wel goed.
Maar ik rijd nu al weer een half jaar met grote platformpedalen en dat bevalt me beter. Geen gedoe meer met vast- en losklikken maar wel het voordeel van een groot stijf platform, zelfs pantoffels voelen nu als fietsschoenen.
Het grote platform voorkomt dat je voeten vervormen bij het trappen, dus het energieverlies hierdoor is hetzelfde als met fietsschoenen op gewone pedalen. Voordeel tov vastgeklikt is de bewegingsvrijheid.