Hallo, ik ben Gerwin. Ik woon in Daarlerveen. Ongeveer 15 jaar fiets ik geregeld met een gewone gazellefiets afstanden van boven de 200 km op een dag. Daarom noemden ze me op school altijd Fietsbennie. Vanuit Twente rij ik dan voornamelijk 's nachts een 100 km of meer ergens heen, (waar de wind maar zit) en overdag weer terug met de wind in de rug. Zodoende heb ik mooie fietstochten gemaakt naar o.a. naar Osnabrück, Amsterdam, Drogeham en Gennep en weer naar huis natuurlijk.
Afgelopen herfst heb ik een tweedehands M5 Streetlegal 26/28 op de kop getikt, puur om eens te ervaren hoe het is een ligfiets. Na wat oefenen en vallen, tot een tocht naar Fortmond (80 km) durfde ik het aan om eens verder te gaan. En een maand geleden ben ik ermee naar Xanten geweest (vlakbij Wesel in Duitsland). Ik gebruik hem ook als het droog is voor woon-werkverkeer, en als het regent neem ik mijn gewone fiets mee.
Daarom heb ik beide fietsen als foto erbij gezet.
Ligfietsfoto was in Luttenberg, de gazelle heb ik naast een andere stalen ros in Leeuwarden op de foto staan.
Afgelopen herfst heb ik een tweedehands M5 Streetlegal 26/28 op de kop getikt, puur om eens te ervaren hoe het is een ligfiets. Na wat oefenen en vallen, tot een tocht naar Fortmond (80 km) durfde ik het aan om eens verder te gaan. En een maand geleden ben ik ermee naar Xanten geweest (vlakbij Wesel in Duitsland). Ik gebruik hem ook als het droog is voor woon-werkverkeer, en als het regent neem ik mijn gewone fiets mee.
Daarom heb ik beide fietsen als foto erbij gezet.
Ligfietsfoto was in Luttenberg, de gazelle heb ik naast een andere stalen ros in Leeuwarden op de foto staan.
gr. Fietsbennie site