21-Nov-2023, 02:07 PM
(21-Nov-2023, 01:56 PM)twilwel schreef:Ah ja, sorry! De 4S2P 14.4V Lupine is ook wel een accu die wat problemen opgeleverd heeft, er zijn er al veel omgeruild.(21-Nov-2023, 01:43 PM)365cycle schreef: Zijn er al velonauten bekend die met een brandende accu te maken hebben gehad?
Daar begon ik de draad mee. Op het Velomobilforum werd gewag gemaakt van een 14,4V Lupine, die in de velomobiel in brand vloog en de rijder liep brandwonden op (maar kennelijk niet al te ernstig) bij de verwijdering uit de velomobiel. Daarna kwamen er meer verhalen los. Ik weet die draad niet zo 123 terug te vinden.
Ik heb 'm bij m'n fiets "gekregen" (hij stond helaas wel op de factuur) en bij mij gaf het ding het na 2 maanden op. Wilde niet meer laden, gewoon "dood".
Vervolgens heb ik 'm kortgeleden zelf open gemaakt, de BMS vervangen en de boel weer dichtgemaakt met wat krimpkous en daar over aramide.
Ik vind 'm de €250 die het apparaat destijds moet kosten écht niet waard. 1/5e zit meer in de buurt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.