26-Nov-2023, 09:35 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-Nov-2023, 09:41 AM door Roepers.)
(20-Nov-2023, 01:53 PM)ZoefZoef schreef:(20-Nov-2023, 01:41 PM)Roepers schreef: Tenzij we erin slagen om op het platteland de elektrische fiets en scooter autoritten te laten vervangen. Ik ben daarom voor bewaakte fietsenstallingen bij de kleinere stations. Dan kunnen mensen met elektrofiets naar het station toe komen en hun reis met het ov vervolgen. Ook het meenemen van fietsen in het ov moet ruimhartiger toegestaan worden. Ik zag in Zwitserland bussen met fietsstallingen op de achterkant.
Ik denk dat hier een wereld te winnen is en dat subsidies beter deze kant op kunnen stromen dan naar meer elektrische auto's.
Groet,
Marco
Van de week las ik van een bewaakte fietsenstalling bij een NS-station. Op jaarbasis verdwenen er slechts 200 fietsen door diefstal..
De dieven gingen naar binnen met een oude fiets en reden naar buiten met een gestolen fiets.
Dat is op het enorme aantal fietsen dat daar gestald wordt erg weinig. Maar er valt zeker het een en ander te verbeteren aan de stallingen. In de bewaakte stalling het Zaailand in Leeuwarden krijgt je fiets een streepjescode en die wordt gescande samen met het labeltje dat je bij je hebt. Niet waterdicht, wel een stap voorwaarts. Op kleinere stations denk ik aan kluisjes waar je de fiets op dezelfde manier kunt stallen als je 0V-fietsen kunt ophalen met de automaat. Je stopt de je ov-kaart in de automaat. Die zoekt een kluis voor je op en als de je de fiets op wilt halen stop je de OV-kaart weer in de automaat en die opent dan de kluis voor je.
Groet,
Marco