02-Dec-2023, 04:48 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Dec-2023, 04:51 PM door Freek1970.)
Ik had dat de linker 70 mm rem echt ietsje bleef hangen. Die rem is denk ik ook even iets warm geweest omdat de remkabels tijdens een rit naar werk en terug niet goed gesteld stonden en er dus 86 km met enkel links is geremd. Vanochtend dit op weten te lossen door met teflonspray uit spuitbus met rietje beide asjes van die rem voorzichtig te smeren terwijl ik het wiel even omhoog had. Onderwijl ook de hele Quest schoon gemaakt van onder want gereden in het oogst seizoen dus die zat aardig vol klei. Ik had een afspraak voor een proefrit met Q838, ik had niet gedacht dat t zo ver zou komen want deze schitterende Quest was twee weken terug gereserveerd maar de belangstellende heeft een andere gekozen. Q838 heeft de 90 mm remmen en het viel me meteen op dat de handle dan gelijk terug komt. Gewoon fijner remgedrag ook alhoewel dat bij 241 wel was verbeterd na goed afstellen.Ook is het gehele uitrusting niveau van 838 een stuk hoger ik zit lekkerder tov de net iets grotere spiegels kortom ik ben veiliger onderweg met die. Uiteindelijk zo gekozen, dus gaat t verder met 838 in plaats van nog vrij veel geld in 241 te stoppen om die verder op te waarderen. Maar in t kort die 90 mm SA remmen zijn dus te verkiezen boven de 70 mm omdat ze niet (snel) blijven hangen en rustiger aangrijpen.
Freek
Freek