03-Dec-2023, 09:46 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Dec-2023, 10:01 AM door Freek1970.)
Voor ik hier reageer even dit: Ik ben nieuw in de velomobiel wereld ik had vroeger een docent die een alleweder naar Groningen reed, daarnaast zag ik later vaak een Quest voorbij zoeven zoals iedereen en las ik het blog van Allerd Jacobs. Ook toen ik voor mijn nichtje een loopfietsje met fusee besturing knuffelde zag ik de Quatrovelo weer. In begin September maakte ik een proefritje in een Carbon Quest bij velomobiel. Geschikt om paar x per week lekker te forensen op 43 km enkele reis woon werk! Twee maanden geleden kocht ik van marktplaats quest 241 niet wetende dat no 838 later beschikbaar kwam, ik heb de mogelijkheid naar die over te stappen en besloot gisteren zo te doen gewoon een fijnere meer bij de tijdse velo.
On topic: Naast dat ik fiets, zeil ik ook, bij deze fiets met achterstuur zit ik telkens aan een boot te denken al helemaal als ik het filmpje van de fiets met stroomlijn met “meesturende staartpunt” zie dat lijkt net een soort van roer. Ik vond in een draadje ook, dat het aandrijven van de twee voorwielen is opgelost met twee vrijlopen, mooie oplossing!in een auto doet een differentieel dit maar ik kan me voorstellen dat dit tot veel onnondige complexiteit en vermogensverlies lijdt, ik denk dat de quattrevelo ook met twee freewheel lagers werkt? Ik kan me voorstellen dat bij een auto er eerder een massa traagheid probleem optreedt wanneer er zo gestuurd wordt de voorwielen dwingen de massa de bocht om. Nu is een velomobiel lichter in gewicht en ik kan me voorstellen dat massa traagheid daardoor minder impact heeft?
Freek
On topic: Naast dat ik fiets, zeil ik ook, bij deze fiets met achterstuur zit ik telkens aan een boot te denken al helemaal als ik het filmpje van de fiets met stroomlijn met “meesturende staartpunt” zie dat lijkt net een soort van roer. Ik vond in een draadje ook, dat het aandrijven van de twee voorwielen is opgelost met twee vrijlopen, mooie oplossing!in een auto doet een differentieel dit maar ik kan me voorstellen dat dit tot veel onnondige complexiteit en vermogensverlies lijdt, ik denk dat de quattrevelo ook met twee freewheel lagers werkt? Ik kan me voorstellen dat bij een auto er eerder een massa traagheid probleem optreedt wanneer er zo gestuurd wordt de voorwielen dwingen de massa de bocht om. Nu is een velomobiel lichter in gewicht en ik kan me voorstellen dat massa traagheid daardoor minder impact heeft?
Freek