04-Dec-2023, 02:06 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Dec-2023, 02:30 AM door 365cycle.)
(03-Dec-2023, 10:40 PM)Hardloper schreef: Nou als ze gaan bollen, dan weet ik niet of ik het nog zo slim vind om ze lang te blijven gebruiken.Ja, dat bedoelde ik ook. Als ie opbolt: weg met dat ding, ze worden dan gewoon link. Als ik me niet vergis kan de milieustraat ze netjes verwerken (dus via een gespecialiseerd recyclingbedrijf).
(03-Dec-2023, 10:40 PM)Hardloper schreef: Maar met die oplossing van de stekkertjes stel ik me maar zo'n 6 soldeerpuntjes voor. 2 van en naar de voltmeter, 2x naar de ene stekker en 2x naar de andere stekker. Even krimpschoentjes eraan bevestigen en klaar is Kees. Maar het idee bij opladen is ook dat ik een indicatie heb hoe lang het opladen nog duurt.En een extra potential point of failure. En krimpschoentjes... er zal er maar één los gaan en kortsluiting maken.
Ik zou het niet doen. Als je per se een voltmeter wil, bestel er dan één extra en maak er ook een aparte laadstekker mee, zodat je gewoon buiten je fiets kan laden.
Ik gebruik overigens deze. Ik weet verder niet hoeveel je van electronica weet, maar to be sure: houd er even rekening mee dat de stroom niet door die volt meter moet gaan; de interne weerstand is hoog en dat is ook de bedoeling. Je wil de + dus als extra "vertakking" aan de plus-pool hangen, "voor" alle elektronica van de fiets. De - hang je als extra "vertakking" aan de min-pool, dus "na" alle elektronica van de fiets. Negeer m'n artistieke kunsten even, maar, zo dus:
Als je echt heel nauwkeurig wil weten hoe hard je accu gaat is zoiets ook nog een optie. Deze heeft een dubbel circuit, voor spanning en voor stroom. Of die een negatieve ontlaadstroom (= oplaadstroom) ook nauwkeurig meet durf ik niet te zeggen, nooit geprobeerd.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.