06-Dec-2023, 10:10 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-Dec-2023, 10:55 AM door Hoekie.
Edit Reason: Aanvulling
)
(06-Dec-2023, 09:58 AM)365cycle schreef:(06-Dec-2023, 09:41 AM)Hoekie schreef: Kleur: 4 shades of rouge furieuxNothing Commandant 4 & Owatrol won't fix
Werkt trouwens ook prima op velomobielen met unilak.
Wat later deden ze de lak 'verjaren'. En ik dacht ook 'sluiten' met blanke lak. Wat ook niet hielp is dat een AX deels staal, deels kunststof is. Hoedanook, ik moet geen moeilijke lak meer.
En mooie herinneringen van autodak bij Vermeulen Hollandia laten inbouwen van auto's van klanten. Dus er mee van Goes naar Oudenbosch. Over de toen nog rustige A58. In de tijd van 'net geen +50 = rijbewijs inleveren'. En dus met hoge snelheden. Meestal de duurdere Citroëns, zoals BX 16S = Seize soupapes of CX GTi Turbo 2 met dikke geventileerde schijfremmen, Michelin TRX banden, ZF automaat met kickdown icm met hydropneumie (achterkant zakt in bij gasgeven) Of hard remmen en je voelt de CX horizontaal inzakken.
Allemaal begonnen met een Dyane die met surfplank op dak vol gas in zijn drie met wind tegen max 90 kon. Net als QV22 met wat zorg met leuke winst verkocht. Tussendoor vakantiebaan van loods leeghalen van occasions vaak amper startende auto's. En natuurlijk op het terrein (waar nu CZ Goes zit) mee spelen. Van Spitfire cabrio tot Saab 900 (waar zit het contactsleutelgat?) De laatste leuke was een Peugeot 604 (Felix Levitan bak) Onderhoud kon allemaal nog zelf. En daarmee een stuk goedkoper. Een stadfiets kon gewoon direct op het dak. Met spanbanden vast door de deurgaten.
We doen met auto's al jaren veel te moeilijk en we kunnen of mogen er nagenoeg niks meer zelf aan doen.
Wat dat betreft lijkt een velomobiel ook weer op de auto's waar ik de mooiste herinneringen aan heb.