08-Dec-2023, 09:13 AM
Door de dubbele vrijloop gaat de kracht dus naar het langzaam draaiende wiel. Dat is voor ons fietsers erg prettig. Bij een Differentieel gaat het inderdaad naar het snelst draaiende wiel, wat dan nog sneller gaat draaien, helaas meestal omdat het toch al geen grip meer heeft. Ik heb eens een uurtje tegen een Volkswagen T3 Bus staan duwen, die met 1 wiel diep in de blubber stond. Dat was een hopeloze zaak. Het andere wiel had een hard stukje zandweg te pakken, maar dat deed dus niks.
Voordeel bij de QV is dat je dus in zo'n zelfde scenario wel aandrijfkracht overhoudt. Ik weet niet hoe het bij de different werkt. Geen idee of daar een dubbele vrijloop of een differentieel in zit.
Voordeel bij de QV is dat je dus in zo'n zelfde scenario wel aandrijfkracht overhoudt. Ik weet niet hoe het bij de different werkt. Geen idee of daar een dubbele vrijloop of een differentieel in zit.