(16-May-2018, 10:42 AM)Coen__ schreef:(16-May-2018, 10:12 AM)PietV* schreef: [...]Als veganist heb ik zelden echt honger. [...]
Uit interesse; is dat iets bijzonders
Veganist zijn is niet bijzonder. Heeft wel vele voordelen bij langdurig bewegen. Zeker met vezelrijke koolhydraten. Je metabolisme werkt gelijkmatiger. Zelden een dip. Dus een stabiele bloedsuikerwaarde. Je houdt bij vezelrijke voeding voldoende vochtvoorraad in je darmen en bijna al je voeding wordt biochemisch gesplitst in water en CO2. Nauwelijks belastend voor lever en nieren. Door vertering van onoplosbare vezel in de dikke darm beschik je over extra vetzuren voor hart en spieren en extra glucose voor de hersenen, lever en het immuunsysteem.
Bovendien nauwelijks last van ontstekingen en blessures door kwalitatief goede smering van de gewrichten. Geen last van artrose, artritis of versleten kraakbeen. Als ik zin heb, kan ik als 70+ vol op de pedalen gaan, zonder knieklachten. Geen last van spierpijn door gezonde hart- bloedvaten. Ook mijn insuline productie werkt uitstekend. Absoluut geen last van insuline resistentie. Kans op diabetes 2 is te verwaarlozen.
Voeding doet meer met je dan je denk. Laat voeding uw medicijn zijn en medicijn uw voeding. Een spreuk van Hippocrates 2300 jaar oud.