19-Apr-2017, 09:04 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Apr-2017, 09:05 AM door BeruRoniki.)
(18-Apr-2017, 11:21 PM)emgaron schreef: Ik weet niet waar jij woont, maar als het ergens in de regio Rotterdam/Delft is zou je de mijne (is een eenvoudig exemplaar - heeft iemand ooit zelf gemaakt, denk ik. Ik heb hem toen met de FAW gekregen) kunnen lenen. Hij werkt ook bij een Mango (al bij de mijne geprobeerd).
Alternatief kun je het afstellen ook helemaal zonder dat ding doen - in het Duitse Velomobilforum blijken de meesten bij een andere manier te zweren: ergens een stukje rustige weg met helling zoeken, startpunt markeren en laten rollen. Eindpunt markeren. Uitlijning bijstellen, weer laten rollen. Zolang herhalen tot dat je de maximale uitrolweg bereikt hebt - dan is de uitlijning helemaal goed. Ik heb daar bij mij in de omgeving helaas geen geschikt stuk weg voor, anders zou ik dat een keer willen proberen...
Ik vind het lastig om Duits te lezen, maar die methode is interessant. Ik denk dat we hier wel zo'n weggetje hebben. Alleen die vlak bij mijn huis kan ik hem twee kilometer verderop ophalen en me waarschijnlijk verantwoorden voor een kettingbotsing... Weg moet wel ongelooflijk vlak zijn. Ik woon in Soest overigens. Ik kan natuurlijk wel een keer langskomen. Ik heb een auto, maar uiteraard neem ik de fiets.
(19-Apr-2017, 06:42 AM)Wim -de roetsende schreef:Psies en die millimeters is precies waar ik me zorgen over maak.(18-Apr-2017, 06:15 AM)BeruRoniki schreef: Ja, dat kan ik wel begrijpen. Niet een heel goed ontwerp dus. Ik denk wel dat ik aan geschikte ijzeren buizen kan komen. Ik had de verticale stukken verplaatsbaar willen maken, maar ik bout het wel elkaar. Toch vrees ik dat ik toch wel zal moeten lassen. Ik heb geen lasapparaat. Toch maar hout?
Hout is natuurlijk prima, mits je een stevige constructie maakt.
Het gaat tenslotte om millimeters ;-)