25-Dec-2023, 10:58 PM
(25-Dec-2023, 08:41 PM)ZoefZoef schreef: Als ik dit zie, verbaast het me eigenlijk dat Velomobiel zoiets niet ook aanbied als optie. Denk dat er genoeg vraag naar zal zijn van mensen die niet handig genoeg zijn om dit zelf in te bouwen, maar het best zouden willen hebben. Als het goed werkt, kun je ook de spiegels weg laten.Er zijn meer bedrijven die dashcams inbouwen op motorfietsen (en dus ook wel in velomobielen) dan dat er bedrijven zijn die velomobielen bouwen, ontwerpen, onderhouden, repareren en verkopen.
Je moet niet overal goed in willen zijn - ik denk dat ze dat in Dronten heel goed begrijpen
(25-Dec-2023, 08:44 PM)Hardloper schreef: Ik zelf zou nooit en ook nooit te nimmer de spiegels willen weglaten. Ook al ben ik IT'er, ik wil niet volledige vertrouwen op al het digitaal /elektronische oplossingen.Idem hier. En we zijn niet alleen; veel automodellen met als optie digitale spiegels worden beter verkocht met het analoge alternatief. Ik raak dit onderwerp zo nog even
(25-Dec-2023, 08:44 PM)Hardloper schreef: @365cycle de batterij is toch lekker snel leeg met de Dash camera's draaiend?Mwah, het gaat wel sneller en een stevige accu is prettig. Maar op één accu een uurtje of 5 karren is geen probleem. Tenminste, niet met lithium polymeer. Misschien dat 1S lithium ion wat meer moeite heeft met de hoge stroom.
(25-Dec-2023, 10:42 PM)Gideonaut schreef: Misschien heb ik er overheen gekeken maar wat voor merk/model/naam dashcam setup is dit? Dat het nog zo goed scherp beeld geeft in het donker is best wel handig om te hebben.Scherp is vaak het probleem niet. Net als met de digitale spiegels is dynamisch bereik vaak een uitdaging. Vandaar ook mijn vraag: Hoe ziet het eruit wanneer er ook een setje autokoplampen vol in staat te schijnen? Met mijn toch niet kinderachtige dashcams moet ik dan altijd echt zoeken naar frames waarin ik het kenteken nog kan ontcijferen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.