29-Dec-2023, 05:04 PM
In de nazit van de oliebollentocht 2023 te Arnhem kwamen, naast de verhalen dat het fantastisch is om met meer dan 100 velomobielen als een lint over de dijken te rijden, kwam ook de irritatie naar boven. Een ervan was het lange wachten na kruisingen met stoplichten.
De organisatie had het passeren zo geregeld, dat de voorrijder een paar honderd meter ging wachten totdat alle velomobielen het stoplicht gepasseerd waren. Bij het stoplicht op de terugrit vlak voor Arnhem stond het eerste cohort meer dan 20 minuten stil. Dit was niet de enige plek, maar wel de plek met de langste wachttijd.
Als velomobilist weet je dat je bij lange tochten zo veel als mogelijk stoplichten en kruisingen (dus bebouwde kom) moet vermijden, wil je lekker door kunnen rijden. Rotterdam klinkt als een stad, dus fietsen door de bebouwde kom. Kan de organisatie een oplossing bedenken om de herhaalde 'stop en go - penalty's te voorkomen? Fietsen is iets om te doen; erbij stilstaan kan achteraf.
Niels, go, van der Wal
De organisatie had het passeren zo geregeld, dat de voorrijder een paar honderd meter ging wachten totdat alle velomobielen het stoplicht gepasseerd waren. Bij het stoplicht op de terugrit vlak voor Arnhem stond het eerste cohort meer dan 20 minuten stil. Dit was niet de enige plek, maar wel de plek met de langste wachttijd.
Als velomobilist weet je dat je bij lange tochten zo veel als mogelijk stoplichten en kruisingen (dus bebouwde kom) moet vermijden, wil je lekker door kunnen rijden. Rotterdam klinkt als een stad, dus fietsen door de bebouwde kom. Kan de organisatie een oplossing bedenken om de herhaalde 'stop en go - penalty's te voorkomen? Fietsen is iets om te doen; erbij stilstaan kan achteraf.
Niels, go, van der Wal
De verrijking zit in de beperking