02-Jan-2024, 08:48 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Jan-2024, 08:49 AM door De tovenaar.)
(31-Dec-2023, 03:02 PM)Lopopodium schreef:(31-Dec-2023, 02:48 PM)Jeroen S schreef: Ook hier in de buurt zou het prima kunnen. Zevenaar-Emmerich is ongeveer 18km
Vanaf Arnhem kan je met de boemeltrein via Zevenaar en Emmerich naar Düsseldorf. Je kan op de Duitse stations van Elten en Emmerich gewoon in- en uitbliepen met je Nederlandse OV-kaart (alleen die twee Duitse stations). Die boemeltrein bestaat meestal uit vijf treinstellen, waarbij je in het achterste deel een bagageruimte hebt voor koffers en fiets. Daar past een driewieler wel, en je kan deze zo in de trein rollen vanuit het perron. Dus praktisch kan het. Of het theoretisch mag, weet ik niet. Maar dan moet je Abelio (die daar die dienst onderhoudt) vragen. De trein kan soms nog wel eens druk zijn.
Ik ben een paar keer met de (2 wiel) ligfiets in die boemel geweest maar vond die boemels naar Düsseldorf betrekkelijk weinig fietsplaatsen hebben in vergelijking met andere regionale Duitse treinen (waar de fietsplaaatsen vaak een hele coupe beslaan). Ik betwijfel of je daar makkelijk een opgevouwen trike kwijt kunt, laat staan als het druk is (en die treinen waren altijd overvol).