02-Jan-2024, 02:49 PM
(26-Dec-2023, 01:52 AM)365cycle schreef: Houd er even rekening mee dat je bij regen de druppels onder exact dezelfde hoek verlicht. Dat heeft ook een nadeel:
Ik denk dat de voordelen van een hoge plaatsing overwegen. Ten slotte regent het bijna nooit (...)
Na de Oliebollentocht
Ben ik nu bezig met wat optimalisaties.
1) Het gaatje dat ik in de nacaduct kast geboord had voor een tiewrap, ga ik weer dicht maken. Het regenwater dat voorheen netjes afgevoerd werd via de beide ontwateringsgaatjes komt nu deels op mijn benen terecht. Niet veel, want het is maar een klein gaatje, maar genoeg om er een eind aan te willen maken. Zo kom ik erachter hoe slim de ontwatering van de nacaduct in elkaar steekt. Het is tijdens het fietsen in de regen altijd droog in de Bülk, ondanks dat er plenty regenwater in de nacaduct loopt. Maar dan moet je er geen gaten in gaan boren....
2) De bekabeling moet ik op een andere manier vast zien te maken. Sowieso moet ik daarmee aan de slag want de grootste bundel waar ik het overschot aan kabel heb opgewonden in een kluwen zit nu te dicht bij m'n handen (op het stuur) en ook de kabel die de klep vast houdt wil er soms achter blijven haken. Het doel is dat alles zo soepel mogelijk bedienbaar blijft, inclusief de ruitenwisser en de klep van de naca-duct.
3) De monitor zit nu in het midden, recht voor me en wat hogerop zodat het nog beter in mijn directe zicht valt.
4) Door de nieuwe plek voor de monitor moet ook de gps weer een andere plek vinden. Dat gaat ook lukken.
De afstand tot mijn ogen luistert nauw heb ik gemerkt. Zowel gps als monitor zitten nu op de perfecte afstand waar ik maximaal scherp zie. Dat alleen al maakt het rijden meer ontspannen voor mijn ogen vooral, met name bij slechte weersomstandigheden.