05-Jan-2024, 12:15 PM
Mijn eerste ervaring met een ligfietsspecialist was Frank van de Liggende Hollander. Zoals reeds eerder vermeld een zeer vriendelijke persoon en vakbekwaam. De zaak is ook prachtig, een voormalige stookruimte van de wijkverwarming geloof ik, onderin de werkplaats en tot de nok volgestouwd en gehangen met fietsen en onderdelen. Ik heb daar in mijn studententijd (in Eindhoven) 2x een ligfiets gehuurd om te proberen, Frank staat je goed te woord en neemt de tijd voor je. Uiteindelijk heb ik op Marktplaats een fiets gekocht, omdat mijn studentenbudget dat wel aankon. Ik heb er uiteindleijk wel naar volle tevredenheid de SRAM dualdrive laten reviseren, en een Radical Toptas gekocht.
Uiteindelijk verhuisd naar Nijmegen en toen het in 2019 tijd was voor een nieuwe fancy ligfiets heb ik bij Elan onder andere de Chamsin geprobeerd. Ik ben toen goed geholpen met het uitzoeken van de afmontage (gericht op minimaal onderhoud). Dat minimale onderhoud doe ik zelf. Ik ben er daarna nog 2x geweest. Eerst toen ik met 20 km/u in de bijrijdersdeur van een auto was gereden om het frame na te meten (alles OK) en de crank te vervangen (krom). Daarna omdat ik het gevoel had dat de Rohloff wat zwaar liep, ik bleek de snelspanner te strak te hebben. Hans is technisch super goed op de hoogte en behulpzaam.
Wat bij zowel de Liggende Hollander als bij Elan speelt is dat de communicatie via de website wat warrig is. Ze willen denk ik meer dan waar ze tijd voor hebben, daardoor is alles wat outdated. Maar daar heb je als je op de fiets zit helemaal geen last van. Ga er gewoon heen en je wordt goed geholpen.
Uiteindelijk verhuisd naar Nijmegen en toen het in 2019 tijd was voor een nieuwe fancy ligfiets heb ik bij Elan onder andere de Chamsin geprobeerd. Ik ben toen goed geholpen met het uitzoeken van de afmontage (gericht op minimaal onderhoud). Dat minimale onderhoud doe ik zelf. Ik ben er daarna nog 2x geweest. Eerst toen ik met 20 km/u in de bijrijdersdeur van een auto was gereden om het frame na te meten (alles OK) en de crank te vervangen (krom). Daarna omdat ik het gevoel had dat de Rohloff wat zwaar liep, ik bleek de snelspanner te strak te hebben. Hans is technisch super goed op de hoogte en behulpzaam.
Wat bij zowel de Liggende Hollander als bij Elan speelt is dat de communicatie via de website wat warrig is. Ze willen denk ik meer dan waar ze tijd voor hebben, daardoor is alles wat outdated. Maar daar heb je als je op de fiets zit helemaal geen last van. Ga er gewoon heen en je wordt goed geholpen.