05-Jan-2024, 02:33 PM
(04-Dec-2023, 02:14 PM)datakneder schreef: Let op! Ik reed afgelopen week door Goch en zag dat de Niers zo vol met water stond dat het naastgelegen fietspad onder water lag.
Jouw waarschuwing was fijn, de paden direct langs de Niers stonden inderdaad ruim onder water. Ik heb 22 december al gefietst, maar nu pas een moment gevonden om te reageren.
Ik had 2 tracks op mijn GPS ingeladen zodat ik gelijk een alternatief via de hoofdwegen ter beschikking had. Helaas stuitte ik vervolgens op flinke werkzaamheden op die hoofdwegen waardoor ik nog weer extra omwegen moest zoeken. Uiteindelijk ben ik wel een beetje teleurgesteld door de route. Er zaten hele mooie stukken in, maar die werden eigenlijk overschaduwd door de paar stukken waar ik tussen het drukke verkeer op B-wegen zat. Terwijl als ik nu terugkijk op de kaart, herken ik vooral dat er best veel mooie stukken zijn. Het lijkt dus vooral beleving.
In Duitsland heb ik door die akkefietjes extra kilometers gemaakt, daarnaast was het gewoon pokkeweer (maar ook dat moet je trainen ), en eenmaal weer op de terugweg was de tegenwind toch wel sterk. Dus toen ik na 100 km met enkel korte stops buiten voor bammetjes en een slok thee uit de thermosfles nabij Arcen aan de koffie met appeltaart zat heb ik besloten om de doorgaande route naar huis de nemen en niet de Maasroute en knooppunten te volgen. Uiteindelijk heb ik 150 km gefietst was ik 8 1/2 uur van huis geweest.