06-Jan-2024, 02:53 PM
Ben benieuwd naar je ervaringen. In het begin is het niet erg prettig om op de weg te rijden, terwijl de auto's vlak langs je gaan en jij mogelijk nog wat extra ruimte nodig hebt. Probeer je routes langs wat rustige weggetjes te plannen. Op de fietspaden zal het met dit weer ook nog niet heel druk zijn. Als het vertrouwen groeit, blijf voorzichtig. Een beetje zand op het pad, gladde bladeren in de bocht of een bevroren stukje en hup, daar lig je.
Dat buisje omhoog in de achterdrager ziet er niet standaard uit. Heb je daar zelf iets geknutseld?
Ik denk dat je inderdaad iets tussen die drager gaat willen voor de spetters. Heb daar zelf zo'n mtb spatbordje wat je op een beugeltje schuift gemonteerd. Met een paar strategisch geplaatste gaatjes en wat tiewrapjes ben je een eind. Werkt prima, blijft jaren zitten, en gaat vooral ook niet rammelen.
Zonder achterspatbordje krijg je bij regen een hele mooie fontein van regen via je achterband omhoog. Die landt dan tegen je achterhoofd, in je nek en bij ideale snelheid krijg je de spetters van je achterwiel over je hoofd in je gezicht. Zo'n spatbordje helpt ook wat als er Eikenprocessierups zit.
Op rustige routes vertrouwen opbouwen is goed. Ik heb ooit door Utrecht de woonwerk rit wel eens op een zondagochtend gedaan. Toch even zien of het ging met een M5 lowracer. Had ik ook gelijk door waar de lastige bochtjes zaten.
Dat buisje omhoog in de achterdrager ziet er niet standaard uit. Heb je daar zelf iets geknutseld?
Ik denk dat je inderdaad iets tussen die drager gaat willen voor de spetters. Heb daar zelf zo'n mtb spatbordje wat je op een beugeltje schuift gemonteerd. Met een paar strategisch geplaatste gaatjes en wat tiewrapjes ben je een eind. Werkt prima, blijft jaren zitten, en gaat vooral ook niet rammelen.
Zonder achterspatbordje krijg je bij regen een hele mooie fontein van regen via je achterband omhoog. Die landt dan tegen je achterhoofd, in je nek en bij ideale snelheid krijg je de spetters van je achterwiel over je hoofd in je gezicht. Zo'n spatbordje helpt ook wat als er Eikenprocessierups zit.
Op rustige routes vertrouwen opbouwen is goed. Ik heb ooit door Utrecht de woonwerk rit wel eens op een zondagochtend gedaan. Toch even zien of het ging met een M5 lowracer. Had ik ook gelijk door waar de lastige bochtjes zaten.