12-Jan-2024, 05:11 PM
Ik lees nu, dat het je niet gaat om een velomobiel, maar om een ligfiets.
De belangrijkste slijtage aan de lagers kan zitten in de trapas. Dit is iets wat ik niet zelf durf te repareren, dus kostbaar. Ook kan de lager in het balhoofd gesleten (of verroest) zijn.
Verder kun je kijken naar de velgen, bij velgremmen. Velgen verzamelen stof en zand (zeker bij regen) en dit geeft slijtage als je remt. Een nieuw wiel kost iets; een ingesleten velg kan scheuren.
Verder denk ik dat specifieke slijtage model-afhankelijk is. Van belang lijkt mij om uit te zoeken of vervangende onderdelen te leveren zijn.
Niels, trapauto, van der Wal
De belangrijkste slijtage aan de lagers kan zitten in de trapas. Dit is iets wat ik niet zelf durf te repareren, dus kostbaar. Ook kan de lager in het balhoofd gesleten (of verroest) zijn.
Verder kun je kijken naar de velgen, bij velgremmen. Velgen verzamelen stof en zand (zeker bij regen) en dit geeft slijtage als je remt. Een nieuw wiel kost iets; een ingesleten velg kan scheuren.
Verder denk ik dat specifieke slijtage model-afhankelijk is. Van belang lijkt mij om uit te zoeken of vervangende onderdelen te leveren zijn.
Niels, trapauto, van der Wal
De verrijking zit in de beperking