13-Jan-2024, 08:48 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Jan-2024, 09:00 AM door Arend-Jan.)
Ik heb hem niet gewogen. Maar weet natuurlijk wel hoeveel carbon, epoxy en lak er nodig was, dat zal zo'n 2,5 kilo zijn in totaal denk ik, waarvan een deel ook weer weggeschuurd.
Draaicirkel zal evenveel zijn toegenomen als wielbasis: +17%
Voor dat laatste moet hij nog even op zijn kant om te kijken of er wat te winnen is, want ik begreep (van Allert) dat de voorste stuurstangen niet allemaal op de juiste/ideale plek in de body zijn geboord. Door dat te corrigeren is weer wat te winnen. Ik vermoed dat dat bij mijn QV ook zo is, want als ik te scherp stuur lopen de buitenbanden inderdaad tegen die draadeinden aan (en niet tegen de body).
Mooi klusje voor vandaag. De remmen wil ik ook aanpakken, want die vind ik onvoldoende presteren. Verder moet er een nieuwe ketting in, een nieuwe (langere) derailleurkabel en de elektra naar achteren verlengen en nieuwe dempers voor de achtervering, dan kan ik eindelijk gaan proefrijden. Oja en de twee nieuwe ruitjes moet ik nog uitzagen en erin lijmen
Draaicirkel zal evenveel zijn toegenomen als wielbasis: +17%
Voor dat laatste moet hij nog even op zijn kant om te kijken of er wat te winnen is, want ik begreep (van Allert) dat de voorste stuurstangen niet allemaal op de juiste/ideale plek in de body zijn geboord. Door dat te corrigeren is weer wat te winnen. Ik vermoed dat dat bij mijn QV ook zo is, want als ik te scherp stuur lopen de buitenbanden inderdaad tegen die draadeinden aan (en niet tegen de body).
Mooi klusje voor vandaag. De remmen wil ik ook aanpakken, want die vind ik onvoldoende presteren. Verder moet er een nieuwe ketting in, een nieuwe (langere) derailleurkabel en de elektra naar achteren verlengen en nieuwe dempers voor de achtervering, dan kan ik eindelijk gaan proefrijden. Oja en de twee nieuwe ruitjes moet ik nog uitzagen en erin lijmen