15-Jan-2024, 07:18 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-Jan-2024, 07:29 AM door quattrovelootje.)
(14-Jan-2024, 06:30 PM)Gideonaut schreef: Waarom wel de SnoekL en niet de Bülk terwijl het instappen een aandachtspunt is? En is er voor de Tuna een keuze kwa banden?
En waarom hebben ze allemaal vaste bodems terwijl mensen er al zo snel tegenaan zitten? 45 is niet eens een hele grote voet/schoen maat.
Het instapgat is maar één aspect dat meespeelt bij de bepaling van de keuze, net zoals gesloten of open wielkasten er eetnje is. Er is idd wel aardig wat keuze in 16" bandjes.
Een vaste bodemplaat is misschien makkelijker/goedkoper voor de productie ? Als de velomobiel een neusdeksel heeft, valt de behoefte om via de onderkant aan de trapas te kunnen natuurlijk ook weg ...
(14-Jan-2024, 08:20 PM)365cycle schreef: Ik had in dat lijstje zéker ook de Bülk geprobeerd. Ja, dichte wielkasten, maar ook een instapgat waar zelfs de QV en de Quest niet tegenop kunnen.
Verder: Als je van rijden met toerkap houdt is de Bülk ideaal, omdat je 'm open kan doen zonder dat ie kan vallen/wegwaaien/whatever.
Had idd gekund, net zoals' n Milan GT, want die stond er ook. Maar die hebben allebei ook 'n vaste bodem, toch ?
Ik ben best tevreden over de standaard schuimkap en het gebruik ervan, om vallen of wegwaaien te voorkomen zijn er trucjes genoeg.
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)