16-Jan-2024, 10:40 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Jan-2024, 10:41 PM door Arend-Jan.)
Ik ben het eens met 365cycle!
In de A7 en M9 bijvoorbeeld, zit de trapas imho gewoon te laag (of de bodem te hoog, whatever). Schoenplaatjes richting je hielen verplaatsen maakt dat je dan de bodem niet meer raakt, maar verkort gewoon de slag die je kan maken, en je kuiten hebben minder te doen. Dan kan je vervolgens wel korte cranks monteren om daarvoor te compenseren, maar de belasting van pezen en gewrichten neemt dan juist weer toe (en je eigen mobiliteit neemt af).
Ieder zn ding, maar als ik ugh-duizend uitgeef aan een fiets wil ik dat die mij gewoon goed past. En als ik normale cranks wil trappen moet dat kunnen, dan maar niet het aller- allerkleinste fietsje ooit, snelheidsrecords fiets ik niet voor
In de A7 en M9 bijvoorbeeld, zit de trapas imho gewoon te laag (of de bodem te hoog, whatever). Schoenplaatjes richting je hielen verplaatsen maakt dat je dan de bodem niet meer raakt, maar verkort gewoon de slag die je kan maken, en je kuiten hebben minder te doen. Dan kan je vervolgens wel korte cranks monteren om daarvoor te compenseren, maar de belasting van pezen en gewrichten neemt dan juist weer toe (en je eigen mobiliteit neemt af).
Ieder zn ding, maar als ik ugh-duizend uitgeef aan een fiets wil ik dat die mij gewoon goed past. En als ik normale cranks wil trappen moet dat kunnen, dan maar niet het aller- allerkleinste fietsje ooit, snelheidsrecords fiets ik niet voor