22-Jan-2024, 08:26 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Jan-2024, 08:29 PM door twilwel.)
Alweer twee filmpjes waarin ik nog steeds op zoek ben naar de beste plek voor de voorste camera
De positie vooraan heeft het betere beeld, maar er is geen enkele referentie met de body van de velomobiel en dat vind ik jammer. De positie in de safety module lijkt me beter wanneer ik zonder racekap rij, want het maakt zichtbaar wat ik doe en de hoge positie is gewoonweg het beste qua overzicht. Maar met de racekap in het donker zie ik een groot geel vlak (van de beschenen racekap) en daarbuiten vooral duisternis.
De oplossing die ik bedacht heb: ik positioneer nog een derde camera net vóór het instapgat. Al naar gelang ik met of zonder racekap rij sluit ik de één danwel de ander aan op de dashcam recorder.
NB: ik weet nu zeker dat de gps-ontvanger in de afstandsbediening zit. Dat is mooi want die kan op een plek bevestigd worden waar de ontvangst goed is. In het geval van de Bülk met racekap is dat op de stijl tussen vizier en zijruit.
De positie vooraan heeft het betere beeld, maar er is geen enkele referentie met de body van de velomobiel en dat vind ik jammer. De positie in de safety module lijkt me beter wanneer ik zonder racekap rij, want het maakt zichtbaar wat ik doe en de hoge positie is gewoonweg het beste qua overzicht. Maar met de racekap in het donker zie ik een groot geel vlak (van de beschenen racekap) en daarbuiten vooral duisternis.
De oplossing die ik bedacht heb: ik positioneer nog een derde camera net vóór het instapgat. Al naar gelang ik met of zonder racekap rij sluit ik de één danwel de ander aan op de dashcam recorder.
NB: ik weet nu zeker dat de gps-ontvanger in de afstandsbediening zit. Dat is mooi want die kan op een plek bevestigd worden waar de ontvangst goed is. In het geval van de Bülk met racekap is dat op de stijl tussen vizier en zijruit.