24-Jan-2024, 07:10 PM
Hier was het argument om geen fietspad langs de (toen nog in planning) 80 km weg aan te leggen dat er daarvoor meer bomen in een park omgehakt zouden moeten worden.
Dus is er langs een deel van de geen fietspad maar wel een berm die zo breed is dat er makkelijk een fietspad in zou passen.
De alternatieve route komt niet in de buurt van winkels en maar een restaurant, maar maakt het wel nodig om die 80 km weg (tot twee keer) over te steken bij een rotonde die zo is aangelegd dat je als fietser niet goed over het midden kan kijken en op of in een ligfiets al helemaal niet.
En het verkeer dat eerder het centrum stond te blokkeren staat nu net iets verder naar het noorden, weer de toegang tot het centrum te blokkeren.
Fietser plagen of zelfs fietsers in gevaar brengen om het de automobilist makkelijker te maken (wat zoals gewoonlijk alleen een verplaatsing van het probleem oplevert.)
Dus is er langs een deel van de geen fietspad maar wel een berm die zo breed is dat er makkelijk een fietspad in zou passen.
De alternatieve route komt niet in de buurt van winkels en maar een restaurant, maar maakt het wel nodig om die 80 km weg (tot twee keer) over te steken bij een rotonde die zo is aangelegd dat je als fietser niet goed over het midden kan kijken en op of in een ligfiets al helemaal niet.
En het verkeer dat eerder het centrum stond te blokkeren staat nu net iets verder naar het noorden, weer de toegang tot het centrum te blokkeren.
Fietser plagen of zelfs fietsers in gevaar brengen om het de automobilist makkelijker te maken (wat zoals gewoonlijk alleen een verplaatsing van het probleem oplevert.)
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)