25-Jan-2024, 07:20 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Jan-2024, 07:24 AM door Wim -de roetsende.)
(25-Jan-2024, 01:35 AM)Gideonaut schreef: Ik kan me herinneren dat toen ik een tijd terug mijn Whike op marktplaats en ligfiets.net te koop had gezet met duidelijk in mijn omschrijving dat de prijs vast was en ik geen interesse had in gekke figuurtjes die willen afdingen, er opeens een zekere Wim reageerde met de opmerking dat mijn vraagprijs te hoog was en die hem wel voor een paar honderd euro minder wou overnemen.
something something pot & kettle?
Maar niet om de fiets weer door te verkopen
Dus deze begrijp ik niet
Ik vind dat iedere koper zelf mag bepalen hoeveel geld hij wil geven voor een fiets èn iedere verkoper mag de prijs vragen die hij zelf wil. Uit ervaring weet ik echter ook dat de vraagprijs zelden ook de verkoopprijs zal zijn. Onderbieden vind ik dus heel legitiem.
Wil je dat 'gezeur' met Nederlanders niet, dan moet je gewoon je fiets in Duitsland verkopen. Zij betalen blijkbaar vaker gewoon de vraagprijs.
Ik heb nu hetzelfde met mijn CruzBike. Gekocht, omdat ik de aandrijving echt heel cool vind. Toch fiets ik er veel te weinig mee. Dus te koop staan, maar niemand wil het geld geven dat ik vraag. Prima, zo werkt de markt.
Dus of ik moet zakken met de prijs of ik moet niet zeuren en de fiets gewoon zelf houden en er meer mee gaan fietsen.
Dat laatste is ook mijn plan voor deze zomer of ik ga toch een keer zakken met de prijs
Oh ja, Gerard wil €750,- geven voor de CruzBike en de vraagprijs was toen €1500,-
Als dit zonder zielige, rare of leugenachtige verhalen gebeurt, dan heb ik hier geen enkele moeite mee.
Ook hij mag uiteraard onderbieden.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler