25-Jan-2024, 08:43 PM
Als je heel veel hetzelfde maakt, wordt het stukken goedkoper en van ligfietsen worden er nu een keer niet heel veel gemaakt. Dikke kans dat de pinarello's ook gewoon ergens uit het oosten komen, net als zo veel andere fietsen. Grote aantallen, bij sommige producten bizarre winstmarges, waarmee je dan weer heel veel in marketing kunt stoppen. En soms buitengewoon domme klanten die daar nog intrappen ook. Zie absolute black derailleurkooitjes met extra grote wieltjes voor slechts 700 dollar.
Ontwikkelkosten moet je ook meerekenen. Je moet wel het allemaal maar maken, misschien nog een paar prototypes knutselen en uitproberen. Dan moet het nog ergens gemaakt worden, en als je er meer dan 1 wilt, misschien een lasmal maken, of 10 (gokje) carbon malletjes enzovoorts. Kost ook allemaal tijd en geld.
Als je 10 frampjes laat lassen ergens in het oosten, hangt daar en ander prijskaartje per stuk aan dan aan 10.000 stuks.
De meeste bouwers hier waren en zijn 1 persoons bedrijfjes. Daarbij doet 1 persoon alles. En dan met een relatief geringe winstmarge. Veel geld voor marketing zit er niet in. Commercieel volgens mij het grootste succes was Optima ligfietsen, maar die hadden op een gegeven moment de dalende verkooplijn wel door, net als de optie om met andere fiets gerelateerde producten veel meer geld te verdienen. Dus die doen E bikes.
Ontwikkelkosten moet je ook meerekenen. Je moet wel het allemaal maar maken, misschien nog een paar prototypes knutselen en uitproberen. Dan moet het nog ergens gemaakt worden, en als je er meer dan 1 wilt, misschien een lasmal maken, of 10 (gokje) carbon malletjes enzovoorts. Kost ook allemaal tijd en geld.
Als je 10 frampjes laat lassen ergens in het oosten, hangt daar en ander prijskaartje per stuk aan dan aan 10.000 stuks.
De meeste bouwers hier waren en zijn 1 persoons bedrijfjes. Daarbij doet 1 persoon alles. En dan met een relatief geringe winstmarge. Veel geld voor marketing zit er niet in. Commercieel volgens mij het grootste succes was Optima ligfietsen, maar die hadden op een gegeven moment de dalende verkooplijn wel door, net als de optie om met andere fiets gerelateerde producten veel meer geld te verdienen. Dus die doen E bikes.