30-Jan-2024, 02:46 AM
Waarom zou je een supercondensator willen in plaats van een accu?
Een 225 Wh 12S LiPo weegt minder dan 1,5 kg. Je mag die accu's langdurig laden met 5A, en kortstondig met 10A, da's ruim 400W. Met de verliezen die een gemiddelde elektromotor tegenwoordig heeft heb je het dan over ~500W remvermogen, dat is echt serieus veel.
Voor de wet zal het geen verschil maken. Ik verwacht dat men een elektromotor zelfs niet als onderdeel van de overbrenging wil zien als er geen accu aanwezig is (d.w.z. als je rechtstreeks een trapgenerator in trapt en het gegenereerde vermogen direct laat gebruiken door de motor). Voor er iemand ideeën krijgt: Die "overbrenging" is dan overigens hooguit zo'n 75% efficient. Het zou kunnen dat je dat voor Nederland (=vlak) gecompenseerd krijgt door gebrek aan conventionele aandrijving en aerodynamisch voordeel, maar het wordt op z'n minst lastig.
Een 225 Wh 12S LiPo weegt minder dan 1,5 kg. Je mag die accu's langdurig laden met 5A, en kortstondig met 10A, da's ruim 400W. Met de verliezen die een gemiddelde elektromotor tegenwoordig heeft heb je het dan over ~500W remvermogen, dat is echt serieus veel.
Voor de wet zal het geen verschil maken. Ik verwacht dat men een elektromotor zelfs niet als onderdeel van de overbrenging wil zien als er geen accu aanwezig is (d.w.z. als je rechtstreeks een trapgenerator in trapt en het gegenereerde vermogen direct laat gebruiken door de motor). Voor er iemand ideeën krijgt: Die "overbrenging" is dan overigens hooguit zo'n 75% efficient. Het zou kunnen dat je dat voor Nederland (=vlak) gecompenseerd krijgt door gebrek aan conventionele aandrijving en aerodynamisch voordeel, maar het wordt op z'n minst lastig.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.