31-Jan-2024, 12:18 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-Jan-2024, 01:04 AM door Piet Kunis.)
(30-Jan-2024, 08:59 PM)Gideonaut schreef: De Super Mango heeft ook een langer staartje en stijvere/verstevigde trapboom en "aero" stripjes bij de voorwielen, en zal vast nogwel wat extra aanpassingen of verbeteringen hebben. Dat staartje bleek trouwens wel "iets" te doen want er waren meer mensen die hem hadden op hun Mango.
Dank je Gideon. Het klinkt misschien wat onbescheiden, maar mijn "Super Mango" heeft ongetwijfeld de meeste modificaties van alle ooit verkochte fietsen, van dit model. Het meest zichtbaar is natuurlijk de scharnierende (cabrio) kap, waardoor de instap, maar ook het onderhoud, heel veel makkelijker is geworden. De verlengde staart zorgt voor meer snelheid, maar (misschien nog wel belangrijker) is door die verlenging, de zijwindgevoeligheid enorm afgenomen. Wat minder opvalt zijn de vergrote voorwielkasten, waardoor deze Mango als enige rijdt, op 3 licht lopende GoCycle banden. Dan wat je niet kan zien; De voorwielkasten zijn aan de onderkant afgesloten door een (met de stuurinrichting) meedraaiende afdichtplaten, De kettingloop is geoptimaliseerd en nu volledig zonder kettingbuizen. Door een omgebouwde Sachs dualdrive naaf, (op de plaats van de tussenas) heb hij een "price direct" een lage gearing én een vrijloop, waardoor je in stilstand met je derailleur kan schakelen. Ook zit er een Ovale Kettingblad in. Door al deze verbeteringen, durf ik te stellen, dat deze Mango, zeker zo snel is als een reguliere Quest. Ik ben van plan om de fiets van het voorjaar te verkopen.