04-Feb-2024, 10:33 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Feb-2024, 10:47 PM door HugoW1975.)
Hoi,
net aangemeld en meteen dit topic maar geopend. Ik ben een lowracer aan het maken, voor woon-werkverkeer. Ik fiets de 10 km enkele reis nu op een gewone fiets en dat gaat best, maar het lange rechte fietspad tussen Nijnsel en Son en Breugel vraagt om snelheid!
Ik heb twee gratis fietsen gescoord via Fakebook marketplace. Een 20" crosser waar ik de voorvork en balhoofd van ga gebruiken en een 26" semi-mountainbike voor het achterwiel, de trapas en de versnellingen. Ik heb eerst de boel maar eens in CAD uitgezet om de kokermaten te bepalen:
Ik heb de buizen gekocht en meteen onder de juiste hoeken laten zagen bij Van Delft in Nieuwcuijk. Die hebben heel goedkoop 'B-keuze' materiaal en dat bespaard flink. Deze eerste fiets wordt een 'quick-and-dirty' bouw, om problemen te vinden en zaken te proberen. Het ontwerp is inmiddels in mijn hoofd al aangepast; hij krijgt een verende achtervork met een rubber demper tussen achtervork en frame. Verder ga ik ongetwijfels problemen tegenkomen en vragen hebben, dat zien we dan wel weer. Ik heb zin in een leuk projectje en als het enigszins lukt en bevalt, zal er ongetwijfeld een volgende, betere poging komen. Maar zover zijn we nog lang niet.
Hugo
net aangemeld en meteen dit topic maar geopend. Ik ben een lowracer aan het maken, voor woon-werkverkeer. Ik fiets de 10 km enkele reis nu op een gewone fiets en dat gaat best, maar het lange rechte fietspad tussen Nijnsel en Son en Breugel vraagt om snelheid!
Ik heb twee gratis fietsen gescoord via Fakebook marketplace. Een 20" crosser waar ik de voorvork en balhoofd van ga gebruiken en een 26" semi-mountainbike voor het achterwiel, de trapas en de versnellingen. Ik heb eerst de boel maar eens in CAD uitgezet om de kokermaten te bepalen:
Ik heb de buizen gekocht en meteen onder de juiste hoeken laten zagen bij Van Delft in Nieuwcuijk. Die hebben heel goedkoop 'B-keuze' materiaal en dat bespaard flink. Deze eerste fiets wordt een 'quick-and-dirty' bouw, om problemen te vinden en zaken te proberen. Het ontwerp is inmiddels in mijn hoofd al aangepast; hij krijgt een verende achtervork met een rubber demper tussen achtervork en frame. Verder ga ik ongetwijfels problemen tegenkomen en vragen hebben, dat zien we dan wel weer. Ik heb zin in een leuk projectje en als het enigszins lukt en bevalt, zal er ongetwijfeld een volgende, betere poging komen. Maar zover zijn we nog lang niet.
Hugo