05-Feb-2024, 08:33 PM
Bij Lowracers moet je erg letten op de de kettinglijn, de voorvork is namelijk breder dan je ketting. Zeker als het een BMX vork is. Dan zijn er een aantal oplossingen. De kettinglijn boven de vork langs leiden en een niet zo heel lage racer bouwen. De ketting met kettingrolletjes boven het wiel langs leiden. Levert een boel extra weerstand op, je fiets wordt er een stuk breder van en dat zit dan mogelijk op een vervelende plek.
Een smallere vork is ook een optie, bijvoorbeeld van een vouwfiets met een smaller naafje. Is het zo'n hele lompe BMV vork van ongeveer 2 kilo met een 14mm as, dan zou je kunnen overwegen om 1 pootje te amputeren. ( de rechter) Moet je nog wel een oplossing voor de rem verzinnen. Ook zorgen dat de as iets beter ondersteund vast zit.
De ketting zit bij een Lowracer ver van de framebuis. Duwen op de trappers resulteert in een veel hogere kracht op de ketting. Heb je voor 40x40mm buis gekozen, dan is dat wel heel erg flexibel. De plekken met de hoogste belasting liggen rond het balhoofd en die plek vooraan onder je stoeltje waar die bijna liggende buis begint. Het is verstandig die plekken te versterken.
Afhankelijk van je lengte moet je erg zorgvuldig zijn met de plaatsing van stoeltje, trappers en voorwiel. Zit je richting de 2 meter, hoef je niet zo op te letten. Bij 180cm moet je heel erg goed gaan meten en onder de 180cm moet er ergens een compromis gemaakt worden. Kleiner voorwiel, hoger zitten. Het is erg onprettig als de trapper in de 8 uur stand naast je voorwiel zit, want dan kun je niet verder insturen.
Deel vooral je plannen, we denken hier graag mee. Het is leuk om zelf alles uit te vinden, maar je wilt ook graag een functionerend eindproduct.
Een smallere vork is ook een optie, bijvoorbeeld van een vouwfiets met een smaller naafje. Is het zo'n hele lompe BMV vork van ongeveer 2 kilo met een 14mm as, dan zou je kunnen overwegen om 1 pootje te amputeren. ( de rechter) Moet je nog wel een oplossing voor de rem verzinnen. Ook zorgen dat de as iets beter ondersteund vast zit.
De ketting zit bij een Lowracer ver van de framebuis. Duwen op de trappers resulteert in een veel hogere kracht op de ketting. Heb je voor 40x40mm buis gekozen, dan is dat wel heel erg flexibel. De plekken met de hoogste belasting liggen rond het balhoofd en die plek vooraan onder je stoeltje waar die bijna liggende buis begint. Het is verstandig die plekken te versterken.
Afhankelijk van je lengte moet je erg zorgvuldig zijn met de plaatsing van stoeltje, trappers en voorwiel. Zit je richting de 2 meter, hoef je niet zo op te letten. Bij 180cm moet je heel erg goed gaan meten en onder de 180cm moet er ergens een compromis gemaakt worden. Kleiner voorwiel, hoger zitten. Het is erg onprettig als de trapper in de 8 uur stand naast je voorwiel zit, want dan kun je niet verder insturen.
Deel vooral je plannen, we denken hier graag mee. Het is leuk om zelf alles uit te vinden, maar je wilt ook graag een functionerend eindproduct.