11-Feb-2024, 09:19 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-Feb-2024, 09:24 AM door mbaldizzone.)
(17-Jan-2024, 12:32 AM)Jeroen S schreef: De ketting past niet langs die vork, die is te breed. Meet maar na. Hoe ver staat je kettingblad uit het midden van de framebuis? Hoe breed is de vork? Even een gokje wagen; Het kettingblad staat 45-50 mm uit het midden, de vork is 140mm breed. Ik vermoed dat de vorkpootjes zo'n 30mm dik zijn, dus binnendoor past ook niet.
Ik maak een schatting, maar heb inmiddels zoveel met Lowracers gedaan dat ik er vrij zeker van ben dat deze afmetingen redelijk in de buurt zitten van de feitelijke afmetingen. Ik heb 7 door anderen gebouwde lage racers gehad en er 3 zelf ontworpen en gebouwd. Alle drie met de ketting langs het voorwiel, zonder dat deze aanliep op de vork.
Inmiddels steekt er wel heel veel fiets onder je stoel uit, die voorvork en kettinglijn zijn verre van optimaal. Ik denk dat je beter af bent met een iets minder snelle fiets waar je echt goed op past, dan met alle compromissen die je hier doet.
Klopt je vergeet alleen dat ik deze fiets voor 75 heb gekocht en alle onderdelen behalve de crank al had haha. Eerst uit proberen of het wat is voordat ik 2000 in een goede fiets pomp
(10-Feb-2024, 03:27 PM)melle z schreef: Heb je er in de huidige configuratie al eens een flink stuk op gefietst? Merk je iets van de veranderde balhoofdhoek? Als je nog wat gewicht kwijt wilt zou je eens een niet-verende voorvork kunnen proberen. Met een wat kortere vork wordt de balhoofdhoek ook weer iets rechter, komt je cranstel wat naar beneden en kun je eventueel de ketting langs het voorwiel laten lopen.
Door de voorvering is er meer speling tussen trappers en bad en raakt deze elkaar nu niet. gewone voorvork tikken die elkaar aan. Ik heb nu test rondje 10km gedaan. Ik moet alleen nog een steunen voor mijn schouders bedenken want dat gaat toch niet zonder. Hoek is niet anders geworden. In mal onder zelfde hoek gezet. Omdat ik de voorvering moest omdraaien stuurt hij iets zenuwachtiger maar kan nog steeds hard door de bocht