15-Feb-2024, 03:04 PM
Maar is de oplossing dan om "gewoon" een LiFePo4-accu te kopen, bijvoorbeeld zoiets? https://enerprof.de/en/LiFePO4-Batteries...to-60-Watt
Ik ben ook geen fan van de oudere techniek, maar ik ben me ook bewust van het feit dat Li-ion overal om ons heen is en er breeduit aandacht wordt besteed aan de gevaren in de media, juist omdat het nieuw is. Maar ja, de kans dat het mis gaat kan dan klein zijn: het zal je maar gebeuren. De gevolgen zijn gigantisch, niet alleen lichamelijk, maar ook het risico dat de gevolgschade groot is. Je velomobiel afgefikt is 1 ding, maar als die in een schuur staat die mee gaat en dan de schutting en een deel van je tuin... Of in je garage en dat een deel van je huis mee gaat?
Mijn Strada heeft beide: NiMH-cellen voor alle verlichting en 12V voor de claxon. Die 12V-unit hoef ik maar eens per halfjaar o.i.d. op te laden, op basis van de output spanning.
Ik ben ook geen fan van de oudere techniek, maar ik ben me ook bewust van het feit dat Li-ion overal om ons heen is en er breeduit aandacht wordt besteed aan de gevaren in de media, juist omdat het nieuw is. Maar ja, de kans dat het mis gaat kan dan klein zijn: het zal je maar gebeuren. De gevolgen zijn gigantisch, niet alleen lichamelijk, maar ook het risico dat de gevolgschade groot is. Je velomobiel afgefikt is 1 ding, maar als die in een schuur staat die mee gaat en dan de schutting en een deel van je tuin... Of in je garage en dat een deel van je huis mee gaat?
Mijn Strada heeft beide: NiMH-cellen voor alle verlichting en 12V voor de claxon. Die 12V-unit hoef ik maar eens per halfjaar o.i.d. op te laden, op basis van de output spanning.