20-Jun-2018, 06:15 AM
Ik zou de naaf eerst eens uit elkaar halen om te zien wat er mis is. Het binnenwerk komt er vrij eenvoudig uit. Wat ik me van de dual drive van mijn flevoracer herinner is dat het er vrij solide uit zag allemaal. Misschien is het idd alleen een stukgelopen lager.
Het zelf inspaken van een nieuwe naaf is ook best te doen hoor, dat lijkt moeilijker dan het is.
Hier en daar vind je de dual drive nog wel aangeboden maar fabrikanten als AZUB zijn intussen overgestapt op de Sturmey Archer variant die nog wel leverbaar is (maar lastig te vinden in NL). Maar dat betekent ook weer een nieuwe shifter en inspaken uiteraard. De naaf zelf is wel goedkoper.
Mijn ervaringen met Nazca zijn tot dusver erg goed, reageren snel op email en denken altijd erg goed mee, ook als je aangeeft onderdelen nodig te hebben voor een of ander niet-Nazca project.
Het zelf inspaken van een nieuwe naaf is ook best te doen hoor, dat lijkt moeilijker dan het is.
Hier en daar vind je de dual drive nog wel aangeboden maar fabrikanten als AZUB zijn intussen overgestapt op de Sturmey Archer variant die nog wel leverbaar is (maar lastig te vinden in NL). Maar dat betekent ook weer een nieuwe shifter en inspaken uiteraard. De naaf zelf is wel goedkoper.
Mijn ervaringen met Nazca zijn tot dusver erg goed, reageren snel op email en denken altijd erg goed mee, ook als je aangeeft onderdelen nodig te hebben voor een of ander niet-Nazca project.