16-Feb-2024, 01:56 PM
Door omstandigheden is deze video van een koude rit in januari wat verlaat en inmiddels is het zelfs al wat lente achtig.
De AssenLiggers waren dit keer met maar twee rijders vertegenwoordigt (David en ik) en David komt niet eens in beeld. Ondanks de gure koude wind was er veel Asser jeugd op de fiets onderweg en dat is eigenlijk het voornaamste onderwerp van deze video, samen met de prima fietsinfra in Assen. Het gebied rond het station is compleet verandert en zeer fietsvriendelijk geworden. De oversteek over de Rolder straat is nu ongelijkvloers langs het spoor, wat natuurlijk veel veiliger is. Door de vloeiende bochten is het ook prettig en vlot voor velomobielen met gesloten wielkasten.
David in de Mango kreeg na 30km wat al te koude voeten vanwege dunne sokken en open voetengaten, maar het was wat mij betreft goed om ook bij zulk koud weer even de benen te strekken. Ik had in de Bülk ook geen enkel probleem met de kou vanwege de racekap en de gesloten bodem. Het vizier bleef vrij van damp door de Fogcity insert in het motorhelm vizier dus ik kon al met al alle koude lucht buitensluiten.
Nu, in februari is het wel lekker om weer open te kunnen rijden bij 15ºC
De AssenLiggers waren dit keer met maar twee rijders vertegenwoordigt (David en ik) en David komt niet eens in beeld. Ondanks de gure koude wind was er veel Asser jeugd op de fiets onderweg en dat is eigenlijk het voornaamste onderwerp van deze video, samen met de prima fietsinfra in Assen. Het gebied rond het station is compleet verandert en zeer fietsvriendelijk geworden. De oversteek over de Rolder straat is nu ongelijkvloers langs het spoor, wat natuurlijk veel veiliger is. Door de vloeiende bochten is het ook prettig en vlot voor velomobielen met gesloten wielkasten.
David in de Mango kreeg na 30km wat al te koude voeten vanwege dunne sokken en open voetengaten, maar het was wat mij betreft goed om ook bij zulk koud weer even de benen te strekken. Ik had in de Bülk ook geen enkel probleem met de kou vanwege de racekap en de gesloten bodem. Het vizier bleef vrij van damp door de Fogcity insert in het motorhelm vizier dus ik kon al met al alle koude lucht buitensluiten.
Nu, in februari is het wel lekker om weer open te kunnen rijden bij 15ºC