20-Jun-2018, 03:18 PM
(20-Jun-2018, 02:49 PM)ErikvanD schreef: Je bedoelt een ring die om de pallen heen zit die aangrijpen in de tanden op de laatste foto? M.a.w. de koppeling tot stand brengen tussen de as en de naaf? Veren die tandjes nog wel op de en of andere manier?
Bij jou zijn de palletjes helemaal ingevouwen, op deze foto staan ze naar buiten (rechtsboven) zodat ze kunnen ratelen in de getande ring. En daarin kunnen aangrijpen.
...allemaal wat crytisch omschreven maar ik hoop dat je het snapt...
Ik snap precies wat je bedoelt, maakt het voor mij wel duidelijk, maar het veertje/ringetje oid wat moet zorgen dat die palletjes dus naar buiten blijven staan is volledig verdwenen... Ik zag wel iets als resten daarvan in het gleufje aan de zijkant van die palletjes en de ring (zie ook mijn derde foto). En die restanten heb ik ook wel wat verwijderd, maar zag eruit als ijzerschaafsel of wat je ook kan krijgen als je boort in metaal... Weet ook niet hoeveel daarvan nog in de naaf zit en voor meer problemen zorgt... En dan de grote vraag of zo'n veertje nog te krijgen is of dat ik dan aan een volledig nieuwe naaf moet denken.
en dan evt (tijdelijke) optie om de 3 versnellingen weg te laten en naar een 7 of 8 versnellingen systeem te gaan (in naaf of met cassette). Ik zit een beetje met een budget uitdaging