16-Feb-2024, 10:58 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Feb-2024, 11:00 PM door 365cycle.)
Tsja vergeleken met de Isaac... gaat een velomobiel heel langzaam naar boven en heel hard omlaag
Als je een beetje vermogen hebt en niet al te licht bent, kan je tot zo'n 4 a 5% helling sneller zijn op de klim met een met beleid geladen velomobiel.
Wordt het steiler en ga je met wielrenmaatjes, dan is de vraag of je ze bij kan houden onlosmakelijk verbonden met de vraag hoeveel lef je hebt. Bergaf gaat een velomobiel namelijk echt belachelijk hard. In de Heinenoordtunnel kon ik met wat goed getimede traphulp >90 km/h.
Toen ik een keer van een klant in jouw regio vandaan kwam reed ik de Hopelerweg in Kerkrade af. De 90mm remmen van m'n Milan destijds vonden dat echt niet grappig, ondanks dat het maar een kort stukje was (de fiets was wel zwaar geladen met spullen voor een overnachting, laptop en nog veel meer).
Als je een beetje vermogen hebt en niet al te licht bent, kan je tot zo'n 4 a 5% helling sneller zijn op de klim met een met beleid geladen velomobiel.
Wordt het steiler en ga je met wielrenmaatjes, dan is de vraag of je ze bij kan houden onlosmakelijk verbonden met de vraag hoeveel lef je hebt. Bergaf gaat een velomobiel namelijk echt belachelijk hard. In de Heinenoordtunnel kon ik met wat goed getimede traphulp >90 km/h.
Toen ik een keer van een klant in jouw regio vandaan kwam reed ik de Hopelerweg in Kerkrade af. De 90mm remmen van m'n Milan destijds vonden dat echt niet grappig, ondanks dat het maar een kort stukje was (de fiets was wel zwaar geladen met spullen voor een overnachting, laptop en nog veel meer).
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.