24-Jun-2018, 09:25 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-Jun-2018, 09:27 PM door ErikvanD.)
Thx Gideon! Die 9cm heb ik bij lange na niet beschikbaar, morgen volgt nader onderzoek...
Dat delen is niet iets dat op het perron doet om de fiets als vouwfiets mee te nemen. Echt veel werk is ook weer niet.
Heb vanavond geen tijd meer gehad om te sleutelen maar heb wel mijn Shockproof eens voor de Rapto gezet en de verschillen/overeenkomsten bekeken. Buiten uiteraard de kleur, wielmaat, frame materiaal, remmen en het aangedreven wiel viel me op dat:
- de wielbasis exact gelijk is, beide 112 cm bij de huidige inschuifpositie van het Rapto frame. Ik had gedacht dat de Rapto een stuk langer zou zijn
- ik de zithoek op het oog nagenoeg gelijk had ingesteld
- Het stuur op beide fietsen ongeveer even hoog zit en de hoek ongeveer gelijk is. Hetgeen verklaart waarom ik er op de Rapto echt onder moet kruipen, de afstand tot het zitje is veel kleiner...
- de crank van de Rapto hoger zit tov het zitje dan op de Shockproof. Dat zou wel eens net dat beetje verschil kunnen maken voor mijn knieën. Op de trike zit de crank ook hoger en daar heb ik ook geen last (mits ik de juiste schoenen aan heb...)
- het zitje van de Rapto enorm breed is bij de schouders. Aanzienlijk breder dan dat van de M5 en nog veel breder tov het Nazca zitje op de trike. Sowieso is het materiaal van het zitje ook erg dik, heb het (nog) niet gewogen maar het zou best weleens behoorlijk zwaar kunnen zijn