01-Mar-2024, 06:43 PM
(01-Mar-2024, 04:55 PM)365cycle schreef: Ik heb in een ander topic hier, volgens mij ook n.a.v. een opmerking van jou, een half boekwerk geschreven over de verschillen in gebruik tussen met en zonder BMS, en het verschil in spanning tussen LiPo/LiIon en LiFePO4.
Vandaar ook mijn radiostilte hier: Ik denk dat je op zoek bent naar een "je moet dit doen" antwoord, en dat antwoord is sterk afhankelijk van je eigen voorkeuren. Dat antwoord vinden kost mogelijk wat studie.
Ik heb het 'accu draadje' nog eens teruggelezen. Ik heb daar geen enkele vraag in gesteld of opmerking gemaakt, maar dat terzijde. Inderdaad vond ik je uitleg over BMS, het was in tegenstelling tot een redelijk deel van de rest van dat draadje en je bijdrages redelijk te begrijpen voor een leek. Dank daarvoor dus.
Je aanname over dat ik een sturend antwoord zoek is niet helemaal correct (las ik laatst niet ergens de afkorting NIVEA ). Dat accudraadje is simpelweg voor mij als niet elektrotechnisch onderlegd persoon lastig te volgen eerlijk gezegd. Veel jargon en berekeningen met afkortingen. Ik heb heus school gegaan maar ik vroeg het hier nogmaals om hopelijk in iets meer lekentaal advies te krijgen.
Hoe dan ook: ik bestel zo'n LiFePO4 met BMS. Lijkt me geen verkeerde keuze.
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt