Het ding weegt 90kg, maximale belading inclusief eigen gewicht 210kg, dus de belading mag maar 120kg zijn. Dat is niet veel en voor mij te weinig. De achterwielen hebben motoren en het is geen fiets in de zin zoals wij fietsen kennen met een trapsysteem dat via een mechanische overbrenging een wiel of twee wielen in beweging zet. Met de trappers wordt een dynamo aangestuurd en die levert stroom aan de achterwielen, je hebt daarbij ook nog een accu (of meer) nodig. Maar de hele site geeft voorgebakken vragen met voorgebakken antwoorden, maar geen info over "de hete brei". Ik moet nog zien of dit ding wordt gezien als een fiets en of het op de weg mag. Waar dan op de weg wordt dan weer een interessante omdat het ding niet harder gaat dan 25km/u. Dat is niet omdat het niet harder kan, maar dat is gedaan om makkelijker acceptatie te krijgen voor op de weg. Volgens de site voldoet men aan de EU regels, Ja, alleen daar staat niet in dat je een dynamo aantrapt die dan de wielen aandrijft. Wat ik er van zie en lees, alles is PODBike als het om onderdelen gaat. De wielen komen zo te zien uit Nederland, vraag is dan of er standaard boring is aangehouden. De standaard uitvoering (?) gaat 9500 Euro kosten, maar of dat af fabriek is of geleverd op de stoep weet ik niet. De pagina over de prijzen is er niet, wel heel toevallig. Geen informatie over draaicirkel, want dat kan nog wel eens een dingetje zijn in Nederland. Met dit gewicht en de constructie kun je niet even steppen.
e-Orca 0099, ICE Adventure HD