25-Jun-2018, 01:26 AM
(24-Jun-2018, 09:31 PM)Joop99 schreef:(24-Jun-2018, 02:05 AM)Coen__ schreef: Maarja... als je eOrca rijdt zul je wel een veel lager vermogen trappen. Of je afstanden zijn gewoon te kort om volledig door te warmen. 25 km/h terwijl je de ondersteuning ook nog 1/3e laat doen is nog geen 75W. Dat is nog niet de helft van wat ik normaal trap.Geen idee waar je deze wijsheid vandaan haalt, maar het is grote onzin. De ondersteuning stopt bij 25km/u met een afbouw van 10% (wettelijk), dus bij 27km/u en een beetje is er geen ondersteuning meer.
De vermogens van http://www.hembrow.eu/personal/kreuzotter/espeed.htm
Verder ben ik ook niet achterlijk. Wat de wet zegt over ondersteuningsgrenzen en realiteit is vaak heel wat anders.
Wat betreft die 1/3 ondersteuning en 25 km/h heb ik een aanname gedaan. Maakt ook allemaal niet bijster veel uit. Het ging uiteindelijk om het "als je shirt nat is stop je met zweten" en dat is gewoonweg niet zo.
(24-Jun-2018, 09:31 PM)Joop99 schreef: Ik rijd momenteel gemiddeld 32km/u, afhankelijk van wind kan dat wat terugzakken of juist wat oplopen. De afstand die ik dagelijks fiets is ruim 26km enkele reis. Geen idee of dat te kort is voor opwarmen. Na een kilometer of 4-5 ga ik vanzelf een paar kilometer harder rijden, ik denk dat ik dan opgewarmd ben. De ondersteuning is dan allang in de slaapstand . Ook geen idee of ik veel vermogen trap, allemaal niet bijzonder interessant geleuter. Als ik met 41km/u door een dorpje heen weet te knallen is mij dat meer dan hard zat.
Nee, dat is lang zat om op te warmen. Ik moet er niet aan denken dat in een katoenen shirt te doen.
Ik heb mijn proefrit in een Orca in katoenen kleding gemaakt (niet helemaal fair). Ik vind het een prachtige fiets, maar ik vond hem wat tegenvallen qua snelheid. Later een proefrit gemaakt in een oude Mango en dat ging al veel rapper; die heb ik toen gekocht. Wel een ander level qua afwerking.
Al eens over gedacht om op de rijbaan te rijden en zo van de voorrang gebruik te maken?