03-Mar-2024, 01:11 PM
Onderuit gaan met de tweewieler heb ik ook wel eens gehad. Ik weet eigenlijk niet zo precies meer wanneer ik begonnen ben met naar het werk fietsen, moet ergens in 97 of 98 geweest zijn. Ook veel op Baron's. Keertje in Utrecht op het Neude toen een of andere pipo bedacht had dat harde en gladde Natuursteen een ideaal oppervlak voor een fietspad was. Ook in Utrecht op de klinkertjes in een bocht die er in de loop der jaren ongeveer diagonaal in lagen. Stuiter, stuiter schuin door de bocht. Schuinhangen met het voorwiel in de lucht is geen goed idee. Heb ook al eens ontdekt dat het kopje van het minuscule instelschroefje op een bepaalde V brake perfect in een kettingschakel past. De V Brake zat aan mijn voorvork en dat werd dus een grote ruk aan het stuur, bam. Terugkijkend dus zo'n 20 jaar open en pas een jaar of 4 met de Velomobiel.
In de winter pak ik nog wel eens de ATB voor een gravel rondje rond het dorp, dat gaat langzaam en met de heuveltjes wordt je dan ook wel warm. Forensen in de winter met een open fiets, daarvoor ben ik echt teveel verwend geraakt met de Velomobiel.
In de zomer als het erg warm wordt pak ik ook nog wel eens de open fiets. In de ochtend zo rond 8 uur al boven de 15 graden. Meestal dan toch de ligger. Heb ook nog een ATB en een Trekking fiets maar die zijn op het lange saaie rechte stuk toch wel merkbaar trager, dan heb ik echt meer tijd nodig.
In de winter pak ik nog wel eens de ATB voor een gravel rondje rond het dorp, dat gaat langzaam en met de heuveltjes wordt je dan ook wel warm. Forensen in de winter met een open fiets, daarvoor ben ik echt teveel verwend geraakt met de Velomobiel.
In de zomer als het erg warm wordt pak ik ook nog wel eens de open fiets. In de ochtend zo rond 8 uur al boven de 15 graden. Meestal dan toch de ligger. Heb ook nog een ATB en een Trekking fiets maar die zijn op het lange saaie rechte stuk toch wel merkbaar trager, dan heb ik echt meer tijd nodig.