06-Mar-2024, 08:04 PM
(06-Mar-2024, 02:39 PM)ZoefZoef schreef:(05-Mar-2024, 07:52 PM)Niels van der Wal schreef:(05-Mar-2024, 07:25 PM)melle z schreef:(05-Mar-2024, 07:21 PM)Hardloper schreef: En mocht ik er de openbare weg mee op willen, dan zou ik ze uitrusten met knipperlichten.Ik zou er een vlaggetje opzetten.
en minimaal 1 helm op doen
Niels, gaat hard, van der wal
Naast uiteraard kleding met beschermstukken ingenaaid want zeker je eerste pogingen is de kans groot dat je op je plaat zal gaan
Leercurve is denk ik hetzelfde als welke andere fiets/velomobiel dan ook. Vergelijkbaar met je velomobiel: ook daar zul je de ideale lijnen voor bochten moeten ontdekken en de snelheid waarmee je de bochten maakt.
Binnen een klein kwartiertje met hulp heb je het evenwicht wel gevonden. Daarna zul je de fiets zelf kunnen rijden en moet je de fiets een beetje leren kennen. Beginnen met een lowracer is ietwat lastiger dan met een hogere ligger met een wat meer rechtop-stand van het zitje.
Vlaggetjes, knipperlichten, zijwieltjes, helmen... het zijn allemaal dingen die je te horen krijgt van vnl mensen die niet ligfietsen. Bekijk zelf wat je nodig vindt.
Voor mij is dit geen van bovenstaande.
Wat ik wel belangrijk vind om te dragen zijn fietshandschoentjes. Zowel voor grip, maar ook om een schuiver te breken mocht je onderuit gaan. Asfalt eczeem (-ligfiets woord) op je handpalmen is vervelend en pijnlijk. Als beginnend ligfietser is het waarschijnlijk dat je een of meerdere schuivers maakt. Zo leer je je fiets kennen. Een beetje bescherming is dan best handig. Ik heb zelfs een tijd met elleboogbescherming gereden, omdat de ellebogen uitsteken en ik er bij een wedstrijd op ging glijden.
Niels, au, van der Wal
De verrijking zit in de beperking