08-Mar-2024, 12:30 PM
(08-Mar-2024, 10:40 AM)365cycle schreef: Volgens die logica zou je ook kunnen stellen dat mensen een velomobiel niet zien, omdat ze die niet verwachten.
Precies dat zei een buurman gisteren nog tegen me. Het is niets meer of minder dan victim blaming: Die dingen staan hier geparkeerd. Je weet dus dat ze bestaan en dat je er voor uit moet kijken. Zeker hier, want er staan er drie en je ziet ze iedere dag.
Dat geldt ook voor een auto. Als ik aan de verkeerde kant van een auto rijd kan ik niet zien welk knipperlicht er knippert. Toch zie ik automobilisten nooit hun arm uit het raam steken. Dan betekent dat soms dat ik moet stoppen, en dat geldt andersom ook.
Een fiets mag nu eenmaal richtingaanwijzers hebben. Hier in de buurt rijdt ook een Stromer die ervan voorzien is. Brommers hebben het ook. C'est la vie.
Ik ben het 100% eens met je opmerkingen. Ik steek mijn hand ook alleen uit als ik het nodig vind. Het knipperlicht is al voldoende.
Soms doe ik het om even in mijn vm een positief signaal af te geven, vaak wordt het gewaardeerd. Er is niets mis met aardig zijn.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282