10-Mar-2024, 11:25 AM
Mijn zeer beperkte ervaring zegt dat het nog best lastig kan zijn om goed te snijden/tappen. je hoeft maar een heel klein beetje scheef te zitten en het gaat niet goed. Met die Helicoils ook goed opletten dat je de juiste boor erbij hebt. Vaak zit die in het setje, maar niet altijd. Boor je het gat per ongeluk te groot ben je nog verder van huis.
Je kan inderdaad zomaar draadsnijden op een kaal stuk bout. Ik heb de draad op zulke bouten wel eens wat langer moeten maken. Dat viel in M8 rvs al niet mee. Je moet de kop wel heel erg goed vasthouden. Als je helemaal geen ervaring hebt met tappen, snijden, zou ik eerst wat oefenen. Niet door blijven draaien, maar steeds ook weer een stukje terug om de snippers af te breken.
In dit geval is het origineel een tamelijk dunwandige holle bout. Die brengt geen kracht over maar houdt de bpdy tegen de as. Er past een 10mm zeskant in en de buitenkant heeft m14 schroefdraad. Daartussen blijft niet veel materiaal over. Met een simpele 8.8 bout is er vermoedelijk ook al een enorme reserve. Volgens mij inderdaad geen RVS, het is altijd vet in de naaf.
Ik hoop dat het je lukt om de boel te fixen.
Je kan inderdaad zomaar draadsnijden op een kaal stuk bout. Ik heb de draad op zulke bouten wel eens wat langer moeten maken. Dat viel in M8 rvs al niet mee. Je moet de kop wel heel erg goed vasthouden. Als je helemaal geen ervaring hebt met tappen, snijden, zou ik eerst wat oefenen. Niet door blijven draaien, maar steeds ook weer een stukje terug om de snippers af te breken.
In dit geval is het origineel een tamelijk dunwandige holle bout. Die brengt geen kracht over maar houdt de bpdy tegen de as. Er past een 10mm zeskant in en de buitenkant heeft m14 schroefdraad. Daartussen blijft niet veel materiaal over. Met een simpele 8.8 bout is er vermoedelijk ook al een enorme reserve. Volgens mij inderdaad geen RVS, het is altijd vet in de naaf.
Ik hoop dat het je lukt om de boel te fixen.