13-Mar-2024, 11:25 AM
Misschien ook wel omdat ze het zo gewend waren van de Alleweder en de Limit. Het is ook makkelijk om dat extra draaipuntje te gebruiken om de Ackermanfactor in te bouwen, dat beide wielen niet gelijk sturen, maar het binnenste iets meer en het buitenste wiel iets minder.
Mijn Milan GT heeft Tankbesturing, naast de rijder, maar wel datzelfde draaipuntje met armpje als waar de Quest, besturing om draait. Ik vind onderstuur hier niet zo passende term omdat er niets onder de stoel zit bij zo'n besturing.
De stuurbuis van de velomobielstuurtjes is afgedraaid zodat ze bezwijken bij een frontale botsing. Het alu is echt heel dunwandig.
Wat betreft de beperkte grip op die centrale remhendeltjes vind ik deze wel interessant;
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...alu.70634/
Zeer schappelijk prijsje, en wat ik zo van hem zie heb ik er veel vertrouwen in.
Die optie om de trommelrem ongeveer een kwartslag te draaien vind ik ook wel interessant. In de Milan heb ik de rem vanaf de Tankbesturing ook met zo'n extra lus lopen, in de houten velomobiel heb ik een 90 graden knikje met een V brake pijpje. Vanaf dat pijpje gaat ie dan toch iets naar beneden. Uiteindelijk komt er toch wel vocht in, capilaire werking. De luchtvochtigheid in het schuurtje doet daar ook geen goed in.
Maar met het remheveltje meer vertikaal ipv horizontaal kan de kabel nog wat rechter. Dat ga ik in ieder geval eens bekijken. Bedankt Harry!
Ik heb overigens sinds kort een paar drukveertjes ingebouwd tussen dat heveltje en de plaat van de veerpoot waar bij mij de remkabel vast zit. Twee dunne veertjes en nog een stukje buitenkabel om het gat verder te vullen. De veertjes passen precies om een kabeleindhulsje. Dit zorgt voor tegendruk, waardoor de remmen nu met een fijne "klak" van de remhendel terugschieten. De druk is me een fractie te hoog, maar ik heb niet zo'n zin om alles weer uit elkaar te bouwen en het remkabeltje nog een beetje korter te maken. Ik vermoed dat ik er daarmee wel kom. De veertjes zijn verzinkt, de kabels nieuw, dus nog wel even afwachten hoelang het goed gaat.
Mijn Milan GT heeft Tankbesturing, naast de rijder, maar wel datzelfde draaipuntje met armpje als waar de Quest, besturing om draait. Ik vind onderstuur hier niet zo passende term omdat er niets onder de stoel zit bij zo'n besturing.
De stuurbuis van de velomobielstuurtjes is afgedraaid zodat ze bezwijken bij een frontale botsing. Het alu is echt heel dunwandig.
Wat betreft de beperkte grip op die centrale remhendeltjes vind ik deze wel interessant;
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...alu.70634/
Zeer schappelijk prijsje, en wat ik zo van hem zie heb ik er veel vertrouwen in.
Die optie om de trommelrem ongeveer een kwartslag te draaien vind ik ook wel interessant. In de Milan heb ik de rem vanaf de Tankbesturing ook met zo'n extra lus lopen, in de houten velomobiel heb ik een 90 graden knikje met een V brake pijpje. Vanaf dat pijpje gaat ie dan toch iets naar beneden. Uiteindelijk komt er toch wel vocht in, capilaire werking. De luchtvochtigheid in het schuurtje doet daar ook geen goed in.
Maar met het remheveltje meer vertikaal ipv horizontaal kan de kabel nog wat rechter. Dat ga ik in ieder geval eens bekijken. Bedankt Harry!
Ik heb overigens sinds kort een paar drukveertjes ingebouwd tussen dat heveltje en de plaat van de veerpoot waar bij mij de remkabel vast zit. Twee dunne veertjes en nog een stukje buitenkabel om het gat verder te vullen. De veertjes passen precies om een kabeleindhulsje. Dit zorgt voor tegendruk, waardoor de remmen nu met een fijne "klak" van de remhendel terugschieten. De druk is me een fractie te hoog, maar ik heb niet zo'n zin om alles weer uit elkaar te bouwen en het remkabeltje nog een beetje korter te maken. Ik vermoed dat ik er daarmee wel kom. De veertjes zijn verzinkt, de kabels nieuw, dus nog wel even afwachten hoelang het goed gaat.